Nurdoğan ARSLAN ERGÜN

Her iki kesimin üst örgütleri Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) ve Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği’nin (AYSD) idaresi bir ortaya gelerek üyelerinden ürettikleri mamul, yarı mamul ve ayakkabı fiyatlarında indirim yapmaları davetinde bulundu. Bu davetin ayakkabı ve ayakkabı yan sanayiinde olumlu karşılandığını söyleyen TASD Lideri Berke İçten, “Dünyanın ve ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik koşullar nedeniyle büyük uğraşlarla kazanılmış pazar avantajını kaybetmeme adına, bütün koşulları göz önünde bulundurarak AYSAD ve TASD üyelerinin, ürünlerinde yüzde 10 indirim yapması konusunda tavsiye kararı aldık” dedi. Bu kararı ihracatta sürat kaybetmeme ve iç pazarda da enflasyon ile uğraş için kıymetli bir adım olarak pahalandıran İçten, “Ayakkabı ve ayakkabı yan sanayi sektörleri olarak bizler aynı geminin içerisinde birlikte daha güçlü bir şekilde yol alacağız” diye konuştu.

AYMOD 68’inci kere açıldı

Bu ortada, TASD tarafından 68’incisi gerçekleştirilen ve alanında Avrupa’nın en büyük tertibi olan Milletlerarası AYMOD Ayakkabı Moda Fuarı dün başladı. Fuarın açılış merasimine Türkiye İhracatçılar Meclisi Lideri (TİM) Lideri Mustafa Gültepe, İstanbul Sanayi Odası (İSO) Lideri Erdal Bahçıvan, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Lideri Şekib Avdagiç, TASD Lideri Berke İçten katıldı. İçten, ayakkabı endüstrisinin 2022’de hem iç hem de dış pazarda başarılı bir performans gösterdiğini söyledi. İçten, 2022’yi 1.2 milyar dolar ihracatla kapattıklarını, 2023’e de 1.5 milyar dolar amacı ile başladıklarını aktardı.

E-ticaretin değeri daha da arttı

Fuarın açılışında konuşan TİM Lideri Mustafa Gültepe, ihracatçıların yeni pazarlara açılmasının gerekliliğine dikkat çekti. Gültepe, “Ticaret Bakanlığımızın ‘Uzak Ülkeler Stratejisi’ bu yolda bize yeni fırsatlar sunuyor. Ocak ayında Venezuela ve Pakistan’a ticaret heyetleri düzenledik. 19’u ilk çeyrekte olmak üzere birliklerimizle birlikte bu yıl 100 ticaret heyeti planladık. Ayrıca 45 alım heyetini ülkemizde ağırlayacağız” dedi. İTO Lideri Şekib Avdagiç ise sınıraşırı e-ticaretin kıymetine vurgu yaparak, Türkiye’deki üreticilerin ürettikleri malları dünyanın her yerindeki tüketicilere ulaştırması gerektiğini söyledi. İSO Lideri Erdal Bahçıvan da üretilen eserlerin sürdürülebilir olması gerektiğini belirtti.

Dünya Gazetesi’nin Haberi