Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis) datalarına nazaran, ülkede mevsimsellikten ve takvim tesirlerinden arındırılmış ihracat, Nisan’da yüzde 2,5’lik düşüş beklentisine rağmen yüzde 1,2 artarak yaklaşık 130,4 milyar euro oldu. İthalat ise yüzde 1,7 azalarak 112 milyar euroya geriledi.

Nisan 2022’ye nazaran ihracat yüzde 1,5 artarken, ithalat yüzde 10,3 düştü. Böylelikle Almanya’nın mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış dış ticaret fazlası yaklaşık 18,4 milyar euro oldu.

Dış ticaret fazlası Nisan 2022’de 3,6 milyar euro olarak kayıtlara geçmişti.

Almanya’nın nisanda ihracatının 71,4 milyar eurosu Avrupa Birliği (AB) ülkelerine yapıldı. Ülke ithalatının 59,1 milyar euroluk kısmı de AB’den geldi.

Nisanda mart ayına nazaran AB ülkelerine yapılan ihracat yüzde 4,5 düşerken, bu ülkelerden yapılan ithalat yüzde 0,4 düştü.

“Toparlanma gerçek bir rahatlama için çok zayıf”

ING Almanya Başekonomisti Carsten Brzeski, mevzuya ait değerlendirmesinde, “Alman ihracatının Mart ayındaki sert düşüşünün ardından, Nisan ayındaki toparlanma iyi bir haber gibi görünebilir, ancak aslında ihracattaki toparlanma gerçek bir rahatlama için çok zayıftı. Ve önümüzdeki aylarda daha güçlü bir toparlanmaya dair çok az işaret var” dedi.

Geçen yazdan bu yana, Almanya’nın ihracatının son derece dalgalı olduğunu belirten Brzeski, “Ancak ihracatta genel trend yukarı değil aşağı yönlü. İhracat artık eskiden olduğu gibi Alman ekonomisinin güçlü ve esnek olarak büyümede itici gücü değil, daha çok bir engel. Tedarik zincirinde sıkıntılar, daha parçalanmış bir küresel ekonomi ve Çin’in daha evvel Almanya’dan satın aldığı malları giderek daha fazla üretebilmesi, Alman ihracatını baskılayan faktörler ortasında yer alıyor” değerlendirmesinde bulundu.

“Ekonomi teknik resesyona girdi”

Almanya iktisadı, alışılmışın dışındaki yüksek enflasyon ve artan faiz oranlarının tüketici harcamalarını baskılamasının tesiriyle bu yılın birinci çeyreğinde yüzde 0,3 daralarak, teknik olarak resesyona girmişti.

İktisat geçen yılın son çeyreğinde yüzde 0,5 daralmıştı.

Ülke iktisadı, Kovid-19 salgını sürecinde ortaya çıkan dar boğazlar hafiflese de faizlerin yükselmesi, iktisada itimadın azalması ve alışılmışın dışındaki yüksek enflasyon ortamında tüketicilerin satın alma gücünün düşmesi sonucu talepte yaşanan sakinlikten olumsuz etkileniyor.

Alman hükümeti, iktisatta bu yıl yüzde 0,4 büyüme bekliyor. Önde gelen Alman iktisat enstitüleri ise ülke iktisadının bu yıl yüzde 0,3 büyümesini öngörüyor.

Alman Sanayi ve Ticaret Odaları Birliği (DIHK), 3 Mayıs’ta Kovid-19 salgını sonrası daha iyi işleyen tedarik zincirlerine rağmen Almanya’nın ihracatına ait 2023 yılı gerçek büyüme varsayımını yüzde 2,5’ten 1’e indirdi.

DIHK, buna neden olarak, yüksek enflasyonu, artan faiz oranlarını ve global ticarette artan korumacılığı gösterdi.

Bloomberg HT’nin Haberi