Mersin Memleketler arası Limanı (MIP), operasyonel kapasitesinin artırılmasına yönelik ekipman ve altyapı projeleri için son 15 yıllık süreçte 400 milyon doların üzerinde yatırım gerçekleştirirken, milletlerarası yük trafiğinden daha fazla hisse alabilmek, gemi ve kapasite beklentilerini karşılayabilmek emeliyle iki kıymetli atılım ile lojistik dalında öne çıktı.

Akfen Holding, PSA ve IFM iştirakinde işletilen MIP Genel Müdürü Johan Van Daele, Orta Doğu ve Doğu Akdeniz hinterlandındaki üretim merkezlerinin dünya pazarlarına açılan kapısı olan Mersin Milletlerarası Limanı Genişleme Projesi’nin tamamlanmasıyla Mersin’in Doğu Akdeniz’e açılan stratejik kapı pozisyonunun daha da güçleneceğini belirtti.

Mersin’in hem Türkiye iktisadı hem de Doğu Akdeniz’e hâkimiyet açısından son derece stratejik bir pozisyonda olduğunu vurgulayan Genel Müdür Johan Van Daele, bu yatırımla Mersin Limanı’nın toplam 880 metrelik rıhtıma sahip olacağını ve birebir anda iki geminin yanaşmasına uygun hale geleceğini vurguladı.

5 bin bireye istihdam sağlayacak

Mersin Memleketler arası Limanı Genişleme Projesi’nin direkt 500 bireye, dolaylı olarak 5 bin kişiyi ek istihdam sağlayacağını söz eden Johan Van Daele, MIP olarak, yüksek ihracat ve ithalat iş hacmi ile en ağır vakitlerde azamî terminal kapasitesine yakın çalıştıklarını lisana getirdi.

Yalnızca ticaretin sürekliliği için değil, tıpkı vakitte Mersin’in kilit rolünü korumak için de limanı verimli bir kapasiteye ulaştırmak zorunda olduklarını kaydeden Daele, “Hinterlant ekosisteminin ihtiyacı olan hizmeti sunmak, bölgeye güçlü ve sürdürülebilir iş ortamı sağlamak için yoğun bir şekilde çalışmaya devam etmekteyiz” dedi.

Limandan kaynaklı trafiğe tahlil getirecek

Türkiye’yi 190 ülkeye bağlayan dış ticaret kapısı olan Mersin Memleketler arası Limanı’na gelen TIR ve kamyonların kent trafiğine girmeden direkt otoyola ulaşımını sağlayacak Kapılar Projesi’nin de belirlenen takvime nazaran kesintisiz devam ettiğini kaydeden Johan Van Daele, “Mersin Milletlerarası Limanı’na günlük ortalama 5 bin TIR giriş, çıkış yapıyor. Geçen yıl Eylül ayında inşaatına başladığımız Kapılar Projesi sayesinde, konteyner ve konvansiyonel yük taşıyan araçların D-400 kara yolu ile iki irtibat noktasından direkt limana giriş ve çıkış yapabilecek.

Yük getiren araçlar 132. Cadde’den açılacak yeni bir irtibat ile 3 şerit hâlinde, demir yolu üst geçidinin altından geçerek direkt limana girecek. Bir sonraki kademede liman kapılarını 10 adet otomatik giriş ve çıkış kapısı ile yenileyeceğiz. Bu sayede yükleme ve boşaltma müddeti kıymetli ölçüde azalacak. Güzelleştirmeyi 2024 yılının birinci çeyreğinde tamamlayacağız” sözlerini kullandı.

MIP, 15 yıla 23 ulusal ödül sığdırdı Genel Müdür Johan Van Daele, Türkiye’nin en büyük konteyner limanı olan Mersin Memleketler arası Limanı’nın başarılı operasyonları ile son 15 yılda 23 ulusal mükafata layık görüldüğünü, kapasite artışı yatırımlarıyla yeni muvaffakiyet öyküleri yazmaya hazırlandıklarını vurguladı.

Lloyd’s List, Altın Çıpa, Yılın Liman İşletmeciliği Markası ödüllerinin sahibi olan MIP’in geçen yıl Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın değerlendirmesine nazaran “Yılın En Fazla Yük Elleçleyen Liman İşletmecisi” mükafatına layık görüldüğünü aktaran Johan Van Daele, 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı kapsamında düzenlenen Türkiye Denizcilik Zirvesi’nde de “En Fazla Yük Elleçleyen Liman Tesisi” kategorisinde tepenin sahibi olduklarını lisana getirdi.

Logitrans Milletlerarası Transport ve Lojistik Fuarı kapsamında düzenlenen ‘Atlas Lojistik Ödülleri’nde de MIP’in 13 yıldır liderliğini sürdürdüğünü belirten Johan Van Daele, bu yarışta 12’nci sefer üst üste “Yılın Liman İşletmecisi” mükafatını kazandıklarını söz etti.

Dünya Gazetesi’nin Haberi