Bölüm temsilcileri ambalajın, raftaki eserin toplam maliyetinin yüzde 25’e çıktığını belirtti. Temsilciler, maliyetleri düşürmek için eserlere ziyan gelmeyecek ancak düşük maliyetli ambalajları tercih ettiklerini söyledi.

Seyidoğlu Besin Genel Müdürü Mehmet Göksu, ambalaj maliyetlerinin bilhassa son bir yıl içerisinde yüzde 200 arttığını söyledi. Göksu, “Ambalaj maliyetleri son bir yılda yüzde 200 oranında arttı. Besin eserlerinin toplam maliyeti içindeki hissesi ise yüzde 25’i geçmiş bulunuyor. Bu durum her eser için geçerli değil lakin genel olarak bakıldığında durum bu formda. Büyük uzunluk ambalajlı eserlerde maliyet aşağı düşse de küçüklerde maliyet çok fazla artıyor.”

Ambalajın ürün içerisindeki payı yüzde 25’e geldi

Tayaş Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı da aynı maliyet payına dikkat çekti. Taycı, “Özellikle bitmiş işlenmiş tarım ürünleri grubunda iç ambalaj, sunum kutusu ve dış koli olarak baktığımızda ambalajın ürün içerisindeki payı yüzde 25’e geldi” dedi.

Uygun maliyetli eserlere öncelik veriyoruz

Taycı maliyetler hasebiyle farklı tedbirler aldıklarına vurgu yaptı: Kendi kurumlarımızda hem ambalaj makinalarında hem de ıskartada, artıkları pahalandırmak için milimetrik hassasiyetle çalışıyoruz. Evvelce kıymetli varaklı süslü gereçler kullanırdık. Son devirde onları kullanmıyoruz. Distribütörlerden biraz daha sade eserleri talep ediyoruz. Eserin niteliğini koruyabilecek ancak uygun maliyetli eserlere öncelik veriyoruz.

Dünya Gazetesi’nin Haberi