Apple, hafta başında ABD genel merkezinde düzenlediği aktiflikte yeni eser ve hizmetlerini kamuoyuna duyurdu. Beklenildiği üzere VisionPro ismini verdiği hibrit gerçeklik eserini de lanse etti. Lakin, piyasaya sunulan eser, son kullanıcılara yönelik bir eser değil. Daha evvel Google’ın, Google Glass isimli gözlüğü üzere profesyonellere ve geliştiricilere yönelik tanıtılan bir eser. Teknoloji şirketleri, ar-ge departmanları, profesyoneller bu eseri kullanarak ileriye yönelik olarak bu teknolojiyi kullanarak biz son kullanıcılar için kimi eser ve servisler geliştirecekler.

Milletlerarası araştırma kuruluşu International Veri Corporation (IDC) bilgilerine nazaran, Arttırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) gözlüklerinin satışı yılın birinci çeyreğinde önemli kayba uğradı. IDC, toplam AR/VR aygıt pazarının yıllık yüzde yüzde 54,4 düştüğünü ve sevk edilen aygıtların neredeyse tamamının yüzde 96,2’sinin VR cihazlar olduğunu raporluyor. İlk beş AR/VR kulaklık üreticisi arasında Meta, Sony’e ciddi bir pazar kaybetmesine rağmen yüzde 47,8 payla liderliğini sürdürdü. Sony PSVR 2 ürünüyle yüzde 35,9 paya ulaştı. ByteDance (Pico), yeni ürünler ve yeni pazarlar sayesinde geçen yıl yüzde 4,4 olan payını bu yıl yüze 6,1’e çıkarmayı başardı.

DPVR ve HTC ise yüzde ikiden düşük hisselerine karşın birinci beş içinde yer aldı. VR gözlükleri (kullanıcının görüşünü engelleyenler) şu anda genel pazara hakimken, AR gözlükleri (görünür veya yarı şeffaf ekranlı), yıldan yıla yüzde 12,6 artışla birinci çeyrekte sağlam bir büyüme yaşadı. Pazar, bağlı aygıtlar için harici ekran vazifesi gören Nreal (artık Xreal) üzere kolay aygıtlar tarafından yönlendirildi. Lakin, ileriki devirlerde Apple’ın VisionPro eserinin açacağı yol ile bu pazarda önemli değişimlerin gelmesi de mümkün.

Dünya Gazetesi’nin Haberi