Sarsıntının birinci anından itibaren Başarsoft Ankara’dan 40 kişilik bir takım Twitter’a ve başka toplumsal medya ağlarına düşen yardım taleplerini tarayarak adresleri ve talep ayrıntılarını ayıklayarak sınıflandırdı. Akabinde koordinatlandırıp yeni kurmuş olduğu https:/deprem.basarsoft.com.tr portalına girdi.

Böylelikle adrese gerek kalmadan yardım davetinde bulunanların yerlerinin tespit edilebilmesini sağladı. Portal, yalnızca Başarsoft grubunun değil, muhtaçlık duyan herkesin yardım talebini girebilmesine nazaran planlandı. Yeni talepleri düzgün halde girebilmek için portala kolay bir “+” butonu eklendi. Bu “+” butonuna basıldığında data giriş ekranına ulaşılıyor ve kişinin ismi, bulunduğu adres, en son hangi tarihte haber alındığı, battaniye ve yiyecek gereksinimi üzere bilgiler sisteme kaydedilebiliyor.

Uygulama cep telefonlarından ve yüksek internet kapasitesi gerektirmeden çalışabilmesi için kolay bir web arayüzü olarak planlandı. Bu sayede rastgele bir uygulama indirmek, yüklemek, kaydolmak üzere sınırlayıcı adımlar yok. Burada toplanan datalar, Etraf ve Şehircilik Bakanlığı’nın tüm kamu kurumlarına harita tabanlı bilgiler sunan CBS Genel Müdürlüğü’ne ve AFAD’ın AYDES uygulamasına aktarılmaya başlandı.

Başarsoft CEO’su Alim Küçükpehlivan, “Belli bir yükün üstünde bilgi görüntülemek için hem web uygulamasına geçmek hem de yüksek talebi yönetebilmek adına bulut üzerinde konumlamak gerekiyordu. Amazon, depremin ertesi gün bize ulaştı ve ücretsiz yardım önerdiler. Uygulama geliştiren ekibimiz, Amazon Türkiye ekibiyle birlikte çalıştı ve 7 Şubat gecesi Amazon sunucularında portalı yayına aldık” dedi.

8 bin 500’den fazla talep koordinatlandı

8 Şubat saat 16.00 itibariyle portalda 8 bin 500’den fazla talep koordinatlandırılmış durumda. Birinci anlarda göçük altında bulunulduğuna dair bilgiler yoğunlukta iken, şu anda yardım gereksinimleri artmış durumda. Yardım muhtaçlıkları da çocuk bezi, bayan pedi üzere hijyen gereçleri, soğuğa karşı muhafazalı kıyafet talepleri, powerbank, çadır ve akaryakıt üzere eserlerden oluşuyor. Çözümlenmiş, geçerliliğini yitirmiş bilgiler ileride portaldan kaldırılacak fakat şimdilik tarih ve saat ekleyerek yeniliğin korunmasına itina gösteriliyor.

Portala; bölgedeki depremzede ve yardım takımlarının kullanabilmesi için açık ve çalışan eczaneler, yardım dağıtım noktaları, geceyi geçirmek için sıcak ve inançlı toplanma alanları da eklenecek. Portalın emsal uygulamalardan farkı manuel olarak nitekim yardım isteyen ve ayrıntılı bilgi veren talepleri eklemesi ve koordinat hassasiyetinin yüksek olması.

Dünya Gazetesi’nin Haberi