Kahramanmaraş merkezli sarsıntılar, 10 kentte büyük yıkıma yol açtı. Binlerce meyyit, on binlerce yaralı var. Arama kurtarma çalışmaları devam ederken, mayıs ayına kadar OHAL ilan ediliyor.

Tanınan kahve zinciri Starbucks ise toplumsal medyada 10 ili etkileyen zelzele felaketine “duyarsız kaldığı” tezleriyle gündemde. Mevzuyla ilgili olarak Ekşi Sözlük’te açılan başlık ‘trend’ olurken, Twitter’da ise binlerce tweet atılmış durumda.

Marketing Türkiye, argümanları Starbucks Türkiye yetkililerine sordu.

Yetkililer tarafından yapılan açıklamaya nazaran; marka zelzelenin birinci günü kederini belirten bir Instagram kıssası paylaştı ve bölgede faaliyet gösteren 54 mağazasından inançlı bir halde hizmet verebilecek 27 mağazasında fiyatsız eser dağıtımı gerçekleştirmenin yanı sıra çeşitli yardımlarda bulundu.

Yetkililerin sözlerine nazaran; The Starbucks Foundation ve Alshaya Group katkıları ile birlikte daha kapsamlı yardımların planlamaları da yapılıyor.

Yetkililer besin yardımı dışındaki muhtaçlıkları da listelediklerini ve gereksinimlerin temini için çalışmalarını sürdürdüklerini belirterek, şu açıklamayı yaptı:

“Süreç boyunca depremzedelere destek olmak için elimizden gelenleri yapacağız. The Starbucks Foundation’dan gelecek miktarın açıklamasını bekliyoruz. Alshaya Grubun da bağışı olacak mutlaka. Alshaya Grubu sadece Türkiye için değil Suriye için de çeşitli fonlar oluşturuyor.”

Dünya Gazetesi’nin Haberi